وارد شوید ثبت نام کنید
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳

گزارش روزانه دیجی آهن | ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ✅ – دیجی آهن

 

وابستگی قیمت آهن به دلار و مواد اولیه

طبق گزارش روزانه دیجی آهن، در اولین روز از آغاز هفته بازار آهن و دیگر بازار های مالی در این زمینه و شکل گیری جدیدی که در نوسانات این چند روزه مشاهده شده نرخ آهن سیر نزولی در پیش گرفته‌؛ ولی نرخ آهن به جز نوسانات دلار، از قیمت مواد اولیه و معاملات شمش در بورس نباید غافل شد. چرا که اعلام قیمت روزانه آهن از نرخ شمش در بورس نشات میگیرد.

 

نوسانات قیمت دلار

طی این یکی دو روز گذشته با نوسانات قیمت دلار رو به رو شدیم به شکلی که بطور مسقیم در افت قیمت آهن و شمش تاثیر مستقیم داشت و قیمت دلار هم پس از عقب‌نشینی تا کانال ۴۹۰۰۰ تومان کاهش پیدا کرد، اما در نهایت هر دلار بازار آزاد حدود ۴۹٫۶۰۰ تومان در بازار معامله شد.

 

جزر و مد در قیمت برخی میلگردها

طبق نظرات کارشناسان دیجی آهن وضعیت نرخ روزانه میلگرد در اکثر کارخانجات به ثابت نسبی رسیده است، قیمت میلگرد از روزهای اول خرداد نوسانات دندان گیری نداشته و روند تقریبا ساکنی را به همراه داشته به این شکل که برخی سایز های میلگرد مانند میگرد ۱۴ ذوبی در اول خرداد در کانال ۲۶۰۰۰ تومان بود و به مرز حدود ۲۷٫۲۰۰ هم رسید ولی بعد از گذشت حدودا ۲۰ روز از خرداد ماه مجددا به کانال ۲۶٫۰۰۰ تومان رسید و این کاهش قیمت را می توان از افت دلار و مواد اولیه دانست . 

 

نتیجه گیری

همانطور که در تحلیل روز شنبه ۲۰ خرداد عنوان شد نوسانات قیمت آهن که سیر کاهشی را دنبال می کند. باید افت قیمت دلار و مواد اولیه (شمش) را دخیل دانست و همانطور که می دانیم قیمت آهن آلات ابه لحاظ عملیاتی و محاسباتی از قیمت دلار کاملا مجزا است که بر اساس ضریب مشخص شده از قیمت محاسباتی شمش در بورس تعیین می‌شود.

 

یاد آوری

شما گرامیان میتوانید جهت ارتباط  با واحد بازرگانی دیجی آهن و استعلام لحظه ای  قیمت کلیه محصولات فولادی و همچنین مشاوره رایگان با شماره های ۱۸۴۹ برای تهران و ۰۲۱۸۶۰۲۰۰۹۴ برای شهرستان با پشتیبانی دیجی اهن در تماس باشید.

https://www.digiahan.com

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن