وارد شوید ثبت نام کنید
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳

تحلیل روزانه بازار آهن | دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۴

 

گزارش دیجی اهن:

تحلیل دیجی آهن: در شروع هفته جاری با صعود چشمگیر قیمت‌ها در تمامی بازارهای مالی روبرو شدیم، و بهای روزانه آهن هم در همه زیرمجموعه‌های بازار فولاد به صورت اسفباری افزایشی شد و اغلب محصولات سقف قیمتی تازه ای را لمس کردند. بازار ارز نیز دقیقا یک روز بعد از تعطیلی یوم الله ۲۲ بهمن و در ادامه سیر کاهشی ارزش پول ملی ایران، ارزش هر دلار آمریکا روز یکشنبه به ۴۶ هزار تومان رسید و رکورد هولناکی را ثبت کرد که در پایان روز هم روی کانال ۴۶ هزار و ۲۰ تومان بسته شد.

 

تحلیل روزانه آهن آلات در بازار داخل:

شنیده ها از بازار آهن در روز گذشته از افزایش یکسره و اسفبار اکثر مقاطع فولادی حکایت میکرد؛ به طوری که قیمت روز میلگرد آجدار در بازارحدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در اکثر مبادی فروش افزایش داشت. در ادامه روند رشد قیمت‌ها، نرخ میلگرد وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و انواع میلگرد ذوب آهن در چند قدمی کانال ۲۴ هزار تومانی قرار گرفت، همچنین پایین ترین قیمت پیشنهادی این محصول نیز در محدوده ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شد. قیمت روزانه تیرآهن نیز به شکل عجیبی افزایشی بود و هر شاخه تیرآهن حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به همراه داشت، که بیشترین افزایش قیمت هم به محصولات ذوب آهن  اختصاص داشت، بطوری که بهای تیراهن ذوبی سایز ۱۸ حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.

 

قیمت پروفیل نیز در اکثر شرکت ها با افزایش ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ تومانی همراه بود و در کانال ۳۵ هزار تومانی قرار گرفت؛ در این بین قیمت لوله داربستی، صنعتی، مبلی و سایر لوله‌ها نیز در اغلب شرکت‌ها بین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. و همچنین نرخ روز نبشی و ناودانی هم بطور میانگین در اکثر شرکت ها حدود ۳۰۰ تومان افزایش داشت .

 

در این راستا به اکثریت شاخص‌های بازار که در بروز شرایط کنونی نقش بسزایی دارند می توان اشاره کرد. تاثیر قیمت دلار برکل بازار های داخلی کشور بر کسی پوشیده نیست و با ادامه چنین شرایطی احتمال دارد کانال‌های قیمتی بعدی نیز شکسته شود. اما محاسبه ارزش ذاتی میلگرد براساس نصف قیمت دلار است، با این حساب قیمت میلگرد تولید داخل بالغ بر ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان به دست می‌آید، اما اگر دلار در همین کانال قیمتی متوقف شود میلگرد دچار حباب قیمتی می‌شود. و باید منظر افزایش این محصول باشیم .

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن